duminică, 15 iulie 2012

JOCURI DE VACANTA 3


5. ,‚Întrebări pe drum”( simţul distanţei)
        Acest joc are darul să înlăture, într-o oarecare măsură , monotonia unui marş printr-un ţinut arid. Fiecare participant are la dispoziţie câteva coli de hârtie. Pe drum, la anumite intervale, se va da semnalul de oprire , şi totodată , se vor formula unele întrebări , de exemplu: ,‚Câţi paşi mai sunt până la podeţ?”. Fiecare notează răspunsul pe bileţel , apoi se măsoară distanţa respectivă în paşi. Pentru cel mai bun răspuns se acordă 3 puncte, pentru următorul 2 puncte, iar pentru al treilea 1 punct. După aceea se reia marşul, formulându-se o altă întrebare. În final se totalizează punctajul fiecărui jucător. Câştigă cel care obţine cele mai multe puncte.

6. ,‚Chestionar”( simţul temporo- spaţial)
          La oprirea din marş se pune câte o întrebare jucătorilor , de exemplu:
 ,‚Cât a durat drumul de la liziera pădurii până în locul în care ne aflăm?”( nu au voie să-şi consulte ceasul).
,‚Ce distanţî am parcurs până acum?”
,‚Care e grosimea trunchiului acestui fag?”
,‚Cât cântăreşte această piatră?”
,‚Care este distanţa până la turnul de observaţie care se vede în zare?”
         Se pot formula mai multe astfel de întrebări la fiecare popas, pentru a se stabili capacitatea copiilor de a aprecia timpul, distanţa, înălţimea. În cazul obiectivelor mai apropiate, se folosesc instrumentele aflate la îndemână pentru măsurare , iar pentru cele mai depărtate, harta.

7. ,‚Noapte de carnaval”
           Se pregătesc nişte pungi mari de hârtie (câte una pentru fiecare jucător). Copiii îşi pun pungile pe cap, lăsând liber un mic orificiu în dreptul ochilor. Toţi jucătorii se costumează fiecare într-un loc ascuns, improvizându-şi din pături , pânză de cort, un veşmânt , iar pe cap îşi aşază punga de hârtie pe care este notat un număr format din 3 cifre. La fluierul conducătorului, jucătorii se întorc în locul stabilit  încercând să ghicească cine se ascunde înapoia fiecărei măşti , fără a se atinge unul de celălalt. Identificarea se face după voce, înălţime, caracteristicile mersului. Fiecare îşi notează pe o foaie numerele corespunzătoare persoanelor descoperite , de exemplu: ,‚Ionel- 288”, ,‚Matei-357” etc.
           Jocul durează o jumătate de oră. La semnal, bileţelele se adună şi conducătorul jocului jurizează. Pentru fiecare adversar descoperit, jucătorii primesc câte un punct. Ori de câte ori unul dintre jucători este depistat de adversari, i se scade un punct.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aici astept parerile, sfaturile sau apreciarile voastre!